Mi a teendő, ha meghibásodott a led fényhidunk, és nem Monsterled termék?!
Ilyen cikket nem is akartam írni, de sajnos az elmúlt hetekben szinte minden nap kaptunk olyan telefonhívást, vagy e-mail megkeresését, amiben meghibásodott led fényhidakkal kapcsolatban fordultak hozzánk. Természetesen minden esetben no name led fényhíd és led munkalámpa hibásodott meg
Minden egyes megkeresés így kezdődött:
„Üdvözlöm, van egy 288 wattos led fényhidam és sajnos kiégtek a chipek benne”
vagy
„Üdvözlöm, van kettő fényhidam, és nem tudom, hogyan kell beszerelni, ami van hozzá szerelék, az meg sajnos kigyulladt”
Viszonylag hamar kiderítettük azt, hogy ezeket a termékeket nem nálunk vásárolták. Ilyenkor mindig feltettem azt a kérdést, hogy miért nem a boltot keresik fel, akitől a hibás, vagy nem megfelelően működő lámpát vásárolták. A válasz szinte mindig ugyan az volt. Vagy nem tudnak nekik segíteni, vagy a vásárlóra fogják, hogy elrontották a lámpát, vagy ami a leginkább tapasztalható, ha mondjuk az Aliexpreszről vásárolnak, hogy hibabejelentéskor már nem elérhető a bolt.
Mit javasolunk azoknak a vásárlóknak, akiket becsaptak, vagy nem adnak megfelelő tájékoztatást.
Ha magyar cégtől vásároltak kétes eredetű led fényhidat és a lámpa meghibásodott, és a garanciaidőn belül azt a cég nem javítja vagy nem cseréli, akkor érdemes a fogyasztóvédelemhez fordulni.
Amennyiben külföldi, elsősorban kínai cégtől vásárol, akkor egyetlen hivatal van, aki tud lényegében segíteni. Ez pedig a sóhivatal. A kinti cégek utolérhetetlenek, éppen ezért minden próbálkozás csak időpocsékolás.
Miért nem érdemes az olcsóbbat választani?
Egy régi tanárom mondta a következő mondást: „Olcsón jót nem lehet kapni, drágán sz@rt igen!”
Ez nagyjából mindent el is mondd a valóságról. Érdemes a termékeknek utána járni, hogy mi miért kerül annyiba, mint amennyi. Persze a led fényhidak piacán is vannak túlértékelt lámpák, amik 1.000 – 1.300 euróba is kerülhetnek. Ezek a lámpák álltalában túl vannak árazva. De ott van az ellentéte is, egy 240 wattos fényhíd sehogy nem kerülhet 100 dollárba. Akármennyire is úgy néz ki, mint a mi lámpánk, vagy mondjuk az 1.000 eurós lámpa.
Egy másik cikkünkben pontosan kifejtjük, hogy miért kerül az egyik fényhíd kevesebbe, mint a másik. Érdemes elolvasni, és jobban utána gondolni, hogy megéri-e az olcsóbbat választani.
Mit tegyünk, ha mégis meghibásodik a lámpánk, vagy csak segítségre van szükségünk a bekötéshez?
Amennyiben Monsterled termékről van szó, semmi probléma nincs, azonnal cseréljük a meghibásodott lámpát az 5 éves garanciaidőn belül. Ha viszont egy másik gyártótól vagy forgalmazótól származó lámpa hibásodik meg, azzal sokat nem tudunk kezdeni.
Ha segítségre van szüksége a beüzemeléshez, akkor szívesen segítünk, DE!!! a telefonbeszélgetést, vagy az e-mail váltást (beleértve online chat) érdemes a következőképpen kezdeni:
„Üdvözlöm! Nem Önöktől vásároltam, de kérem segítsenek a beüzemelésben…”
….és Mi, ahogy ezidáig is, nagyon szívesen segítünk!
Tamás Bence
Monsterled.hu
CEO